IMG4UP مقالات علمی
 
مقالات علمی
مقالات علمی و ورزشی و.....
 
 

تصمیم بر سر اینکه آیا باید خودم سایت خود را طراحی کنم یا از شخص یا شرکتی حرفه ای کمک بگیرم به پارامترهای مهم و زیادی بستگی دارد. یکی از مهمترین پارامترهایی که باید در نظر گرفته شود سطح توقعی است که شما و پرسنل کاری شما در ساخت و طراحی سایتی جذاب و کاربر پسند دارند بطوریکه بتواند از لحاظ کارایی آنچه را که نیاز دارید برآورده نماید. تصمیم بر سر اینکه خودتان طراحی را بر عهده بگیرید یا آن را به شخص یا شرکتی دیگر محول نمایید، به سطح مهارت شما، ویژگیهای مورد نیازتان، هدف از پروژه طراحی سایت تان و میزان زمان مورد نیاز برای ساخت و طراحی سایت بر می گردد.

برخی از مهارتهای ضروری در طراحی و ساخت سایت به قرار زیرند:

  • دانستن HTML: دانشی مختصر از HTML ضروری است ولی این نکته را نیز در نظر بگیرید که نرم افزارهای خوب در طراحی سایت، می توانند در این امر به شما کمک کنند.
     
  • توانی های هنری: داشتن سلیقه در انتخاب مناسب رنگ ها و المانهای دیگر، برای یک طراح سایت از ضروریات است تا بتواند سایتی جذاب و گیرا طراحی نماید.
     
  • مهارت در استفاده از نرم افزارهای گرافیکی: داشتن قدری دانش در چگونگی تولید تصاویر تمیز و شفاف و نیز گرافیک سایت، از ضروریات است. همچنین لازم است تا تصاویر برای بارگذاری سریع، به کمترین حجم خود کاهش داده شوند.
     
  • مهارت در تعیین ساختار سایت: تعیین ساختاری برای سایت و پیاده سازی و طراحی آن، از حیاتی ترین مهارتهایی است که طراح سایت باید با آن آشنایی داشته باشد.
     
  • برنامه نویسی: طراحی سایت، احتمالا نیاز به برنامه نویسی برای CGI، کدهای جاوا اسکریپت، و برنامه نویسی برای دیتابیس دارد تا بر جذابیت صفحات سایت افزوده شود.
     
  • مهارت های تجاری و بازاریابی: فرقی نمی کند که سایتی که می خواهید بسازید شخصی است یا تجاری، ویژگیهایی تجاری وجود دارند که یک طراح می بایست از بدو طراحی سایت تا انتهای آن، آنها را در نظر بگیرد.
     

مواقعی که نمی توانید تمامی اینکارها را انجام دهید

چنانچه زمان کافی یا مهارت مورد نیاز را برای طراحی سایت خود را ندارید، می توانید از شرکت یا شخصی معتبر برای این منظور استفاده نمایید بطوریکه کلیه یا بخشی از آن را برای شما انجام دهند. طراحی می تواند توسط یک شخص یا یک تیم صورت گیرد. طراحان شخصی معمولا ارزانتر هستند چراکه آنها اکثرا آنها در کشورهایی زندگی می کنند که هزینه های دستمزد، یک پنجم هزینه های دستمزد در دیگر جاهای دنیا می باشد. در نتیجه پرداخت بعنوان مثال 6000 تومان به آنها در ازای هر ساعت کاری در ایران، معادل پرداخت 30000 تومان در کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

مولفین مطالب سایت نیز می بایست از نص نوشتاری خوبی برخوردار باشند. معمولا آنها هزینه ای در حدود 20 تومان در ازای هر کلمه خواهند گرفت. مولفین مطالب به زبان انگلیسی نیز چیزی در حدود 60 تومان در ازای هر کلمه خواهند گرفت.

اطمینان حاصل کنید که با طراح سایت تان، برنامه نویسان، و گردآورندگان مطالب سایت تان در ارتباط هستید. یک طراح خوب سایت بخوبی می داند چطور یک بازاریابی اینترنتی را در سایت تان پیاده سازی کند تا سایت تان بخوبی با موتورهای جستجوگر کار کند.

هزینه های برون سپاری کار چه میزان است؟

برای سایت هایی با شش صفحه یا تعداد صفحات کمتر، در هر کجای دنیا که باشید، انتظار داشته باشید تا هزینه ای در حدود 150 هزار تومان را برای طراحی قالب، تا یک میلیون و پانصد هزار تومان برای کل سایت، گرافیک و مطالب آن بپردازید. برای پروژه های پیچیده تر که نیاز به تعامل بیشتری بین سایت و کاربران خود دارند، ممکن است رقمی بین 500 هزار تومان برای فقط برنامه نویسی تا 10 میلیون تومان برای کل یک سایت بپردازید.

همچنین هزینه های دیگری نیز برای شما وجود دارد نظیر هزینه های مدیریت زمانی. شما نیاز خواهید داشت تا کل پروژه را نیز مدیریت کنید: نوشتن مشخصات پروژه، زمان برای نوشتن و ارسال ایمیل به طراحان سایت و شرکت ها، انجام برخی آزمایشات کیفی و غیره. در برخی حالات، پی خواهید برد که انجام پروژه بصورت داخلی و اط طریق شرکت خود، کم هزینه تر از انجام آن از طریق برون سپاری خواهد بود.

به یاد داشته باشید که همه مشکلات پول نیست. چنانچه شرکت شما، شرکت معتبری است و نام برند شما بر سر زبانها قرار گرفته است، در اینصورت احتمال دارد تا بخواهید بطور جدی از طراحان و شرکت های معتبر در طراحی سایت خود استفاده کنید تا مطمئن شوید برند شما، لطمه ای نخواهد دید.

مخلص کلام

تصمیم بر سر آنکه از یک طراح حرفه ای برای طراحی سایت خود استفاده کنید یا آنکه خود اقدام به طراحی آن نمایید، بسته به مهارت های شما، زمان فراغت شما، بودجه و تصمیم نهایی و تمایل خودتان دارد.
 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:خودم طراحی کنم یا فردی را استخدام کنم؟,عکس,عکس طبیعت,عکس منظره , :: 20:17 :: توسط : علیرضا

چنانچه شما در حال حاضر قراردادی را با یکی از شرکت های طراحی سایت دارید یا به دنبال شخص یا شرکتی برای طراحی سایت خود می گردید، بزرگترین مشکلی که با آن برخورد خواهید کرد آنستکه که چگونه شرکتی مطمئن برای این منظور بیابیم؟ شرکتی که کار طراحی را به نحوه صحیحی و در موعد مقرر به سرانجام برساند.

بسیاری از سایت ها به شما و وبمسترها این امکان را می دهند تا پروژه های خود را برای شرکت های طراحی سایت به مناقصه گذارید. تمامی این سایت ها به شما این امکان را می دهند تا با شرکت ها و کسانی که برای شما کار خواهند کرد، از قبل تماس گرفته و با آنها صحبت کنید. حتی بسیاری از آنها بر اساس، کشور، استان، شهر و منطقه شرکت ها را دسته بندی می کنند که به شما این امکان را می دهد تا مناطقی که دستمزدها بالا نمی باشند و شهرهای صنعتی نمی باشند، شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. اینکار به شما این امکان را خواهد داد تا هزینه های پروژه خود را پایین نگه دارید. به عبارت دیگر، شما با استخدام نفرات کمتر، در هزینه ها صرفه جویی می کنید.

سئوالی که می ماند آن است که چطور می توان از میان شن ها، الماس را پیدا کرد؟ شخص یا شرکتی که بتواند کاری با کیفیت را در مدت زمان مقرر شده با هزینه های معین شده به شما تحویل دهد؟ پاسخ دادن به این پرسش ساده نمی باشد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از ابزارهایی می باشد که در برخی از سایت ها برای ارزش دهی به شرکت ها و وب سایت ها ارائه می شود.

متاسفانه اکثر چنین سایت هایی از سیستم های ارزش دهی ضعیفی استفاده می کنند بطوریکه به مشتریان اجازه می دهد تا تنها امتیازی را بین 0 تا 10 به طراحان بدهند. چنین سیستم هایی معمولا فاکتورهای مختلفی را در خود جای نمی دهند، فاکتورهایی نظیر نوع پروژه و پیچیدگی های آن.

پیچیدگی یک پروژه فاکتور مهمی می باشد. طراحان سایت هایی که پیچیدگی خاصی ندارند و خیلی ساده طراحی شده اند می توانند در این سیستم امتیاز بالایی را برای کارهای خود کسب کنند. ولی تضمینی وجود ندارد که آنها بتوانند پروژه های پیچیده تر را بخوبی هدایت کنند. از آنجاییکه پروژه های پیچیده تر، هزینه های بالاتری را طلب می کنند، در نتیجه چنین سیستم هایی می بایست حداقل فاکتور مبلغ پروژه را نیز در فرمول های رتبه بندی خود در نظر بگیرند تا اطلاعات اضافه تری را به مشتریان ارائه دهد. با اینکار، تصمیم گیریهای مشتریان، ساده تر خواهد شد.

در زیر چند پیشنهاد برای انتخاب شرکتی مناسب در طراحی سایت را مورد بحث قرار می دهیم.

مشتری هرگز نباید مبلغ را عنوان کند

ممکن است بپرسید دلیل این امر چه می تواند باشد؟ چنانچه مبلغ را عنوان کنید، اکثر شرکت ها بر حسب مبلغ عنوان شده از سوی شما، هزینه ها را پیشنهاد خواهند داد. متاسفانه هزینه ها و دستمزدها در یک شهر یا منطقه نسبت به مناطق دیگر می تواند کاملا متفاوت باشد.

بعنوان مثال، فرض کنید شما قصد دارید تا لوگویی را برای خود طراحی کنید و انجام اینکار را بدست طراحی بسپارید. هر گرافیست ماهری می بایست قادر به انجام اینکار باشد. در نتیجه مطلوب ترین کار این است که با کمترین هزینه اینکار را انجام دهید. ولی تصور کنید که مخاطبان شما افرادی در استرالیا هستند. در اینصورت منطقی نیست تا تصور کنید طراحی در ایران یا چین، بتواند به همان خوبی طراحی که بومی استرالیا می باشد، از مخاطبان شما مطلع باشد. ولی به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های طراحی در استرالیا به مراتب بسیار بالاتر از هزینه های طراحی در ایران و چین است.

هرگز از شرکت هایی که فراتر از انتظارات شما هستند استفاده نکنید

ممکن است بپرسید "اگر خودم مهارت داشتم که از کس دیگری کمک نمی گرفتم". اگرچه این جمله شما ممکن است صحیح باشد ولی شما نیاز دارید تا به اندازه کافی با حوزه کاری خود آشنا باشید تا قادر باشید به دقت، پروژه خود را تعریف نمایید، و بتوانید مشخص کنید چه کارهایی امکان پذیر است و چه کارهایی امکان پذیر نیست تا بدانید هزینه عنوان شده در پروژه منطقی است یا نه.

در صورت لزوم، از شخصی مشورت بگیرید که در این حیطه قبلا آشنایی دارد. اکثر سایت ها معمولا انجمن گفتگویی دارند که می توانید با نام مستعار پیش از آنکه پروژه خود را بدست آنها بسپارید، با آنها مشورت و صحبت کنید. با دقت به عکس العمل های طراحان در مورد پروژه خود توجه نمایید. بهترین انتخاب و گزینه، شخص یا شرکتی می باشد که عاشق کارش است. از آنها بخواهید تا نمونه کارهای مشابهی را که قبلا در این خصوص انجام داده اند را در صورت امکان نشان تان دهند. طراحان گرافیست، طراحان وب سایت، و نیز پدید آورندگان مطالب، باید قادر باشند تا نمونه کارهای خود را ارائه دهند. برنامه نویسان و برخی دیگر، ممکن است قادر نباشند تا نمونه کارهایی را ارائه دهند ولی ممکن این بتوانند منابعی را در این خصوص معرفی کنند.

با پیروی از مطالب فوق و نیز باز گذاشتن باب مذاکرات و مشاوره، قادر خواهید بود تا بشدت شانس یافتن طراح و شرکت طراح مورد نظرتان را افزایش دهید. این کار هم در زمان و هم در هزینه های پروژه، به شما کمک خواهد کرد ضمن آنکه مدیریت کسب و کار شما را آسان تر خواهد کرد. در پایان، نکته ای وجود دارد آن است که شما در انتخاب طراح، به همان مشکلاتی برخورد خواهید کرد که در استخدام یک کارمند با آن مواجه خواهید بود ضمن آنکه مشکلات دیگری نیز نظیر موقعیت جغرافیایی، کشوری، استانی، و شهری به آن اضافه شده است.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:چگونه یک شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟,عکس,عکس طبیعت,عکس منظره , :: 20:16 :: توسط : علیرضا
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فروشگاه لوکس خرید و آدرس loxkharid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






Alternative content